Посадова інструкція начальника служби у справах дітей Велимченської сільської ради
|
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
начальника служби у справах дітей
Велимченської сільської ради
І. Загальні положення
1. Начальник служби у справах дітей Велимченської сільської ради (далі – начальник служби) – посадова особа місцевого самоврядування, основними завданнями якого є організація діяльності служби у справах дітей Велимченської сільської ради (далі – служба).
2. Під час виконання посадових обов’язків діє у межах повноважень, визначених законодавством України, і підпорядковується безпосередньо сільському голові Велимченської сільської ради (далі – сільський голова) або особі, яка виконує його обов’язки – секретарю сільської ради.
3. Начальник служби призначається на посаду і звільняється з посади сільським головою Велимченської сільської ради згідно із законодавством України про службу в органах місцевого самоврядування.
4. У своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голів районної і обласної державних адміністрацій, сільського голови та цією посадовою інструкцією.
5. На посаду начальника служби призначається особа, яка відповідає вимогам, встановленим Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування».
6. Начальник служби повинен:
6.1. Знати:
Конституцію України;
закони України «Про місцеве самоврядування» та «Про запобігання корупції», нормативні документи, що стосуються місцевого самоврядування та діяльності сільської ради;
укази та розпорядження Президента України, постанови Верховної Ради України, постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України, інші нормативно-правові акти, що регулюють питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини;
порядок підготовки та внесення проєктів нормативно-правових актів;
державну політику з питань захисту прав дітей;
основи місцевого самоврядування;
знати порядок ведення документації служби у справах дітей з використанням сучасних інформаційних технологій;
правила ділового етикету;
законодавство з питань охорони праці, правила техніки безпеки та пожежної безпеки, гігієни праці.
6.2. Володіти державною мовою.
6.3. Вміти використовувати комп’ютерне обладнання, оргтехніку (персональний комп’ютер, принтери, копіювальні апарати) та програмне забезпечення (Microsoft Office: Word, Excel); інформаційно-пошукові системами в мережі Інтернет, електронну пошту.
7. У разі тимчасової відсутності начальника служби (відрядження, відпустки, тимчасової втрати працездатності тощо) виконання його обов'язків покладається на спеціаліста служби за розпорядженням сільського голови.
ІІ. Завдання та обов'язки
8. Основні обов’язки посадової особи місцевого самоврядування визначені у статті 8 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування».
9.1. Начальник служби призначається на посаду і звільняється з неї розпорядженням сільського голови у порядку, визначеному Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування».
9.2. На посаду начальника служби призначається особа, яка відповідає вимогам, встановленим Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та Типовим професійно-кваліфікаційним характеристикам посадових осіб місцевого самоврядування.
9.3. Начальник служби:
9.3.1. Здійснює керівництво діяльності служби, несе персональну відповідальність за виконання покладених на неї завдань.
9.3.2. Подає на затвердження голові сільської ради Положення про службу.
9.3.3. Вживає заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи в службі.
9.3.4. Видає у межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання.
9.3.5. Звітує перед сільським головою про виконання покладених на службу завдань.
9.3.6. Проводить прийом громадян з питань, що належать до повноважень служби.
9.3.7. Виявляє дітей, залишених без батьківського піклування, забезпечує їх тимчасове влаштування та приймає рішення про доцільність (недоцільність) повернення таких дітей до батьків або осіб, які їх замінюють.
9.3.8. Вживає заходи щодо надання дитині статусу дитини-сироти чи дитини, позбавленої батьківського піклування.
9.3.9. Вживає заходи щодо влаштування дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування під опіку, піклування.
9.3.10. Здійснює контроль за умовами утримання і виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в сім’ях опікунів, піклувальників, прийомних сім’ях.
9.3.11. Здійснює перевірку стану виховної роботи з дітьми у навчальних закладах.
9.3.12. Веде облік дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які залишились без піклування батьків.
9.3.13. Вживає заходи щодо захисту особистих, майнових та житлових прав дітей.
9.3.14. Готує проєкти рішень виконавчого комітету, як органу опіки та піклування, та його висновків при розгляді судом спорів щодо визначення імені, прізвища, по батькові дитини; участі одного з батьків у вихованні дитини; визначення місця проживання дитини.
9.3.15. Бере участь у допиті малолітніх та неповнолітніх свідків; судовому розгляді за участі неповнолітнього обвинуваченого.
9.3.16. Перевіряє, у разі необхідності, умови роботи працівників молодше 18 років на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форм власності.
9.3.17. Забезпечує соціальний захист дітей, розлучених з сім’єю, дітей-біженців, дітей, які потребують додаткового захисту.
9.3.18. Готує матеріали для звернення органу опіки та піклування до суду про позбавлення батьківських прав або відібрання дитини у матері, батька без позбавлення їх батьківських прав.
9.3.19. Забезпечує створення і ведення банку даних про дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, сім’ї потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів.
9.3.20. Здійснює контроль за виплатою одноразової допомоги дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, після досягнення 18-річного віку.
10. Основні права посадової особи місцевого самоврядування визначені у статті 9 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування».
11. Начальник служби має право:
11.1. Представляти інтереси служби в інших органах виконавчої влади, установах та організаціях усіх форм власності з питань що належать до її компетенції.
11.2. Брати участь у контролі (перевірці) дотримання законодавства стосовно неповнолітніх підпорядкованими підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності згідно з чинним законодавством у межах наданих повноважень.
11.3. Організовувати ділове листування з органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями у межах наданих повноважень.
11.4. Вносити пропозиції щодо вдосконалення роботи служби.
11.5. Проводити прийом дітей, їх батьків, опікунів та піклувальників.
11.6. Брати участь у судових та адміністративних справах, які стосуються неповнолітніх, відповідно до Сімейного, Цивільного та Кримінального Кодексів України.
ІV. Відповідальність
12. Несе персональну відповідальність за аналіз, узагальнення, підготовку інформації (в т.ч. статистичної), яка надається сільському голові, службі у справах дітей облдержадміністрації, Мінсоцполітики, іншим установам та організаціям.
13. Несе відповідальність за невиконання або неналежне виконання посадових завдань та обов'язків, порушення норм етики посадової особи місцевого самоврядування та обмежень, пов'язаних з прийняттям на посаду та її проходженням.
14. Несе відповідальність за правопорушення, вчинені в процесі своєї службової діяльності в межах, визначених чинним адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством України.
15. Несе відповідальність за результати ефективності своєї службової діяльності.
16. Несе відповідальність за порушення вимог Закону України “Про службу в органах місцевого самоврядування”, в порядку ст.ст. 23, 24 вказаного Закону.
V. Взаємовідносини (зв'язки) за посадою
17. Начальник служби у встановленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє зі структурними підрозділами, підрозділами апарату сільської ради, за дорученням сільського голови – територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.
VІ. Заключні положення
18. Посадова інструкція замінюється і перезатверджується в наступних випадках:
18.1. При зміні назви сільської ради або служби.
18.2. При зміні назви посади.
З посадовою інструкцією ознайомлений (ознайомлена)
та приймаю її до виконання
“____”______________20___р. _________ _____________________________
підпис (П.І.Б.)